Beschouwingen over de laatste maandelijkse autogegevens - Lexology

2022-09-09 21:42:00 By : Ms. Amanda Guo

Bekijk de prestaties en het bereik van uw inhoud.Word de go-to-resource van uw doelgroep voor de meest actuele onderwerpen van vandaag.Begrijp de strategieën van uw klanten en de meest urgente problemen waarmee ze worden geconfronteerd.Blijf uw belangrijkste concurrenten een stap voor en vergelijk ze met hen.Vragen?Neem contact op met [email protected]“Sommige mensen zeggen dat het glas halfleeg of halfvol is, maar voor mij is dat niet relevant.Omdat ik nog een borrel neem.'(Sean Lock)De beste grappen hebben altijd een onderliggende waarheid die zich in het volle zicht verbergt.Het is gemakkelijk om je te concentreren op de nieuwsstroom en in een oogwenk te beoordelen of de dingen materieel beter of slechter zijn dan je had verwacht, maar het helpt ook om er langer naar te kijken.Als het FRP-autoteam houden we altijd een oogje in het zeil voor de maandelijkse gegevens die worden vrijgegeven door de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT).Het meest opvallende cijfer zijn altijd de registraties van nieuwe auto's en het is eerlijk om te zeggen dat het nieuws hier de laatste tijd behoorlijk grimmig is.Minder bekend - maar even belangrijk - zijn de productiestatistieken, en als je hier in de gegevens duikt, komt er een complexer beeld naar voren.De vandaag aangekondigde maandelijkse autoregistraties in het VK vertoonden een zeer bescheiden stijging op jaarbasis (1,2% vergeleken met augustus vorig jaar), maar augustus is altijd een rustige maand voor de nieuwe kentekenplaatrelease, en dit volgt op vijf opeenvolgende maanden van daling.Over het geheel genomen blijft de markt 11% achter op het voorgaande jaar, en 35,3% lager voor het jaar tot nu toe in vergelijking met de pre-pandemische niveaus en terwijl BEV (batterij-elektrische voertuigen, dwz hybride, plug-in hybride en elektrische voertuigen) de opkomst blijft groeien (nu goed voor ongeveer 15% van alle verkochte nieuwe auto's), staat de algemene markt voor een nieuwe moeilijke herfst nu de crisis in de kosten van levensonderhoud toeslaat.Maar kijk eens naar de Britse autoproductiecijfers, aangekondigd op 25 augustus en er zijn enkele, misschien verrassende, veranderingen.Juli liet voor de derde opeenvolgende maand een groei zien van de autoproductie (een stijging van 8,6%), met name gedreven door de productie van BEV's na een recordinvestering van £ 3,4 miljard in de industrie in H1.Het herstel was vooral sterk in de productie voor de binnenlandse markt, die in de maand met 40,7% groeide, vergeleken met een bescheiden toename van de productie voor de exportmarkt (2,8% maandelijkse groei), hoewel de export een veel groter aandeel in de totale productie blijft (80 % vergeleken met 20% voor de binnenlandse markt).Over het algemeen blijft het echter een uitdagende omgeving voor fabrikanten, en hoewel de maandcijfers vlakker zijn, blijft het jaar-to-date beeld stevig in het slop.Wereldwijde problemen met de toeleveringsketen blijven de productie belemmeren, waarbij het tekort aan halfgeleiders en de gevolgen van het conflict in Oekraïne de beschikbaarheid van materialen beïnvloeden.De totale volumes voor het kalenderjaar zijn nog steeds 16,5% lager dan het voorgaande jaar (dat zelf al aanzienlijk lager was dan in 2020), met een trage export en aanhoudende structurele uitdagingen.Ondanks de maandelijkse 'groei' lag de productie in juli zelfs nog 46,4% onder het niveau van vóór de pandemie.Dus wat betekent dat allemaal voor de Britse industrie in het algemeen?Welnu, op de korte en middellange termijn zullen de energiekosten blijven stijgen, en er is geen snelle oplossing voor het wijdverbreide tekort aan geschoolde arbeidskrachten.Cash blijft koning, en er zullen mensen zijn die nog meer moeilijkheden ondervinden doordat kredietverzekeraars hun dekking intrekken of verminderen.De meest kwetsbaren hebben al de meeste kaarten in hun handen gespeeld en het is onwaarschijnlijk dat er brede steun zal zijn voor verder overheidsingrijpen.Zoals blijkt uit het huidige lage niveau van administratieve benoemingen in vergelijking met pre-pandemische niveaus, zijn autobedrijven zeer veerkrachtig geweest, gezien alle uitdagingen waarmee ze werden geconfronteerd.Er is echter geen vertraging en de energiekosten en de bredere geopolitieke onzekerheden verergeren de situatie.Bijgevolg werpen de OEM's en eersteklas fabrikanten een kritische blik op hun toeleveringsketens, en dat zal onvermijdelijk leiden tot consolidatie en marktuittredingen, zelfs voor sommige al lang bestaande leveranciers.Maar met een horizon op langere termijn zijn er duidelijke tekenen dat de Britse industrie zich hervormt om te profiteren van de voortdurende verschuiving naar EV.Ja, er zijn verdere investeringen nodig om de overgang te versnellen, maar dit blijft een kans van £ 24 miljard (volgens het Advanced Propulsion Centre).Ondanks de kommer en kwel behoudt het VK (en in het bijzonder de Midlands en het noorden) een wereldwijde reputatie op het gebied van geschoolde arbeidskrachten.De beperking hier zal waarschijnlijk komen in het vermogen van het VK om de geschatte 5.000 nieuwe ingenieurs tegen 2025 te leveren, oplopend tot 20.000 tegen 2030 uit eigen onderzoek van de SMMT.Dus of het verhaal nu gaat over een glas dat halfvol of halfleeg is, de Britse auto-industrie blijft een belangrijk onderdeel van de Britse economie.Het heeft meer dan 180.000 directe productiemedewerkers in dienst en 780.000 in de bredere industrie, die naar schatting goed is voor c£ 70 miljard omzet en £ 14 miljard aan toegevoegde waarde voor 'UK Plc'.En hoewel het verhaal van 'het glas half leeg' nog een tijdje de krantenkoppen zal blijven domineren, bereidt de industrie zich de komende jaren zeker voor op nog een paar 'drankjes'.Als u wilt weten hoe Lexology uw contentmarketingstrategie vooruit kan helpen, stuur dan een e-mail naar [email protected] .© Copyright 2006 - 2022 Law Business Research